31 Mayıs 2020 Pazar

Marka



Bir işletmeye ait tüm hizmet ve ürünlerin diğerlerinden ayırt edilmesini, farklı bir biçimde ortaya konmasını sağlayan işaret, simge, sembol, slogan veya kelimeye marka denilmektedir. Markalar, piyasada bir şekilde yer edinmiş ve kendini kabul ettirmiş bir sistematiğe sahiptir. Marka olmuş firma, birçok hareketini ve davranışını bu bağlamda gerçekleştirir. Kurumsal kimliğine aykırı olan tüm faaliyetlerden uzak durmaya çalışır. Kurumsal kimliğiyle örtüşen tüm faaliyetlerin içinde yer almaya çalışır. Sorunlara profesyonel çözüm önerileri getirir; geri dönüşleri etkin ve yerinde olmaktadır. Bunlar markanın gereklilikleridir. Bu şekilde marka olmanın hassasiyetini içlerinde barındırmayan ve gereklerini yerine getirmeyen firmalar, geçmişte ne büyük başarılar elde etmiş markalar dahi olsalar hafızalardan silinip gitmeye ve yok olmaya mahkumdurlar.

Markalaşma, büyük bir sorumluluk ve görevdir. Pek çok firma, markalaşma kavramının altında ezilip marka kavramını gerektiği gibi taşıyamadığından irtifa kaybetmekte; sonunda da sektörü hızlı bir şekilde terk etmektedir. Böyle bir duruma düşmemek için, marka olma sürecinde atılan adımların emin bir şekilde atılması ve sistemin sağlam bir şekilde kurulması son derece mühimdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder