Bir işletmeye ait tüm hizmet ve
ürünlerin diğerlerinden ayırt edilmesini, farklı bir biçimde ortaya konmasını
sağlayan işaret, simge, sembol, slogan veya kelimeye marka denilmektedir. Markalar,
piyasada bir şekilde yer edinmiş ve kendini kabul ettirmiş bir sistematiğe
sahiptir. Marka olmuş firma, birçok hareketini ve davranışını bu bağlamda
gerçekleştirir. Kurumsal kimliğine aykırı olan tüm faaliyetlerden uzak durmaya çalışır.
Kurumsal kimliğiyle örtüşen tüm faaliyetlerin içinde yer almaya çalışır.
Sorunlara profesyonel çözüm önerileri getirir; geri dönüşleri etkin ve yerinde
olmaktadır. Bunlar markanın gereklilikleridir. Bu şekilde marka olmanın
hassasiyetini içlerinde barındırmayan ve gereklerini yerine getirmeyen
firmalar, geçmişte ne büyük başarılar elde etmiş markalar dahi olsalar
hafızalardan silinip gitmeye ve yok olmaya mahkumdurlar.
Markalaşma, büyük bir sorumluluk
ve görevdir. Pek çok firma, markalaşma kavramının altında ezilip marka
kavramını gerektiği gibi taşıyamadığından irtifa kaybetmekte; sonunda da
sektörü hızlı bir şekilde terk etmektedir. Böyle bir duruma düşmemek için,
marka olma sürecinde atılan adımların emin bir şekilde atılması ve sistemin
sağlam bir şekilde kurulması son derece mühimdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder