Nasıl ki kişilere ait kimlikler bulunuyorsa;
markalara ait markanın özeliklerini yansıtan marka kimliği bulunmaktadır. Marka
kimliği, en sade biçimiyle tüketicilerin akıllarında canlanandır. Marka
açısından müşteri algıları çok fazla değişkenlik gösteriyorsa doğru bir marka
kimliği oluşturulduğu söylenemez. Burada önemli olan husus, müşterilerin
algılarına hitap edebilmektir. Marka kimliği oluşturulurken bazı araçlar
kullanılmaktadır. Bunlar logo, amblem, slogan ve renklerdir. Marka kimliği,
kurum ya da marka vizyonunu, kültürü, değerleri, hedefleri de içermelidir. Aynı
zamanda bu kimliğin tüm işletme organizasyonlarında kullanılması
beklenmektedir. Kurumun kendi içinde yer alan iletişiminden müşterilerle
iletişimine kadar tüm aşamalarda marka kimliği unutulmamalı ve benimsenmelidir.
Marka kimliği oluşturulurken en fazla
önemsenmesi gereken mevzulardan biri hedef kitledir. Bu hedef kitlenin
istekleri ve beğenileri doğrultusunda bir marka kimliği oluşturmak ve
benimsemek yerinde olacaktır. Mesela genç bir kitle hedefleniyorsa buna göre
enerjik ve hareketli bir marka kimliği seçilmeli ve bu husus
içselleştirilmelidir. Marka kimliği, dolaylı olarak marka imajını da büyük
oranda etkilediği için çok mühim bir kavramdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder