18 Haziran 2020 Perşembe

Marka Kimliği



Nasıl ki kişilere ait kimlikler bulunuyorsa; markalara ait markanın özeliklerini yansıtan marka kimliği bulunmaktadır. Marka kimliği, en sade biçimiyle tüketicilerin akıllarında canlanandır. Marka açısından müşteri algıları çok fazla değişkenlik gösteriyorsa doğru bir marka kimliği oluşturulduğu söylenemez. Burada önemli olan husus, müşterilerin algılarına hitap edebilmektir. Marka kimliği oluşturulurken bazı araçlar kullanılmaktadır. Bunlar logo, amblem, slogan ve renklerdir. Marka kimliği, kurum ya da marka vizyonunu, kültürü, değerleri, hedefleri de içermelidir. Aynı zamanda bu kimliğin tüm işletme organizasyonlarında kullanılması beklenmektedir. Kurumun kendi içinde yer alan iletişiminden müşterilerle iletişimine kadar tüm aşamalarda marka kimliği unutulmamalı ve benimsenmelidir.

Marka kimliği oluşturulurken en fazla önemsenmesi gereken mevzulardan biri hedef kitledir. Bu hedef kitlenin istekleri ve beğenileri doğrultusunda bir marka kimliği oluşturmak ve benimsemek yerinde olacaktır. Mesela genç bir kitle hedefleniyorsa buna göre enerjik ve hareketli bir marka kimliği seçilmeli ve bu husus içselleştirilmelidir. Marka kimliği, dolaylı olarak marka imajını da büyük oranda etkilediği için çok mühim bir kavramdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder